Informatie wijkteamprofessionals

Vanaf 1 januari werken veel professionals van Altra in wijkteam. Een nieuw team, een nieuwe manager, een nieuwe werkomgeving: maar Altra blijft je werkgever. We snappen dat je in deze overgangsperiode nog veel praktische vragen hebt, tijd voor een aantal antwoorden.

 

Aanspreekpunt bij Altra

  • Je teamleider van Ouder- en Kindteam en Samen Doenteam is in veel zaken je eerste aanspreekpunt.
  • Mercedes Beer is vanuit Altra de manager voor alle medewerkers die werken in een Ouder- en Kindteam en Samen Doenteam. Zij onderhoudt ook de contacten op managementniveau
  • Jennifer Parker zal als management assistent Mercedes ondersteunen.
  • Mercedes en Jennifer zijn (straks) te bereiken via een speciaal emailadres. Voor nu kan je e-mailen naar m.beer@altra.nl

 

Praktische informatie

  • Altra streeft ernaar zoveel mogelijk zaken hetzelfde te houden. Je kunt zelf gebruik maken van Topdesk, de helpdesk van Avensus (werkt voor zowel Altra als het OKT), reiskosten- en andere declaratieformulieren. Je vindt dit in je Altra werkomgeving.
  • Verlof: medio maart/april krijg je een digitale verlofkaart voor 2015. Iedereen moet zijn eigen kaart bijhouden. Of je wel of niet vrij kunt nemen spreek je af binnen je team en met je teamleider (conform de afspraken zoals je kunt vinden in de werkwijzer van het Ouder- en Kindteam)
  • Ziekmelden: je meldt je telefonisch ziek en hersteld bij je teamleider. Via het speciale e-mailadres geef je het ook door aan Altra, nu kan je het nog even direct naar Mercedes sturen.
  • Declaraties: je kan persoonsgebonden zaken declareren via het declaratieformulier bij Altra. Bijv. reiskosten, vakbond, uitbetaling extra verlofuren, extra gewerkte uren etc. Alle algemene middelen bijv. kantoorartikelen kun je pakken op de locatie waar je op dat moment werkt. ICT benodigdheden zoals een muis bestel je via de ServicedeskICT. Het declaratieformulier stuur je op per email naar Mercedes die het accordeert. Nadat zij het accordeert wordt de declaratie automatisch doorgezonden naar de S map declaraties. Dat proces gaat vanaf deze maand zo lopen.
  • Je kan nog steeds een (preventief) gesprek aanvragen bij de Altra bedrijfsarts, de Altra vertrouwenspersoon of Altra bedrijfsmaatschappelijk werker. De contactgegevens kan je gewoon via Altranet vinden.
  • Altranet: Je kan via je tablet eenvoudig bij je CWP, ook op andere computers kan je inloggen zodat je op Altranet kan (link naar de centrale werkplek).
  • Email van Altra: de email van Altra ontvang je op je smartphone en/of tablet. Je kan meerdere emailaccounts toevoegen op je device. Je ziet dan zowel je email als agenda van Altra en Ouder- en Kindteam/Samen Doen. Een handleiding hoe je andere mailboxen en/of agenda’s kunt toevoegen volgt nog. Hier vind je alvast de beschrijving van Microsoft.
  • ICT: meldingen over defecten, vragen over werking van apparaten etc. verlopen nog steeds gaan via de Altra Servicedesk ICT.
  • Facilitair: facilitaire aanvragen rondom huisvesting worden gedaan bij de eigenaar van het pand. Altra is alleen verantwoordelijk voor haar eigen panden. Medewerkers op de Altra locaties doen meldingen via de selfservicedesk

 

Wat we bieden

Als aanvulling op de hulp in de wijk- en sociale teams, biedt Altra specialistische jeugdhulp voor ouders, kinderen, jongeren en gezinnen die intensievere hulp nodig hebben. Lees hier om welke hulp het gaat.

De specialistische jeugdhulp van Altra

 

Verbinding met Altra

In samenwerking met Linda van Laarhoven zijn we plannen aan het maken hoe we de verbinding tussen jullie en Altra goed vorm kunnen geven. Elkaar informeren over ontwikkelingen, leren en ontwikkelen hoort daarbij. Ideeen daarover hebben we al veel opgehaald in de medewerkersbijeenkomsten eind december. Mocht je nog suggesties hebben, dan zijn ze van harte welkom.