Ouders


Doorverwezen en nu?

Hulp vragen en ontvangen is niet gemakkelijk, dat realiseren wij ons maar al te goed.

 

Nu u naar Altra bent doorverwezen, nemen wij schriftelijk of telefonisch contact met u op. We nodigen dan uit voor een kennismakingsgesprek met uw vaste gezinsbegeleider. Dat wordt gedurende de hele periode dat Altra u bijstaat, uw vaste contact persoon. Ook degene die u naar ons verwezen heeft nodigen we uit voor dit gesprek.

 

In dit gesprek zetten we allereerst op een rijtje wat er goed gaat binnen uw gezin, welke problemen u ervaart en wat u samen met Altra hoopt te veranderen. Wat is voor u de gewenste eindsituatie? Vervolgens stellen we samen een plan op om dit einddoel te bereiken. Wat moet er allemaal gebeuren om dit te verwezenlijken en welke tussenstappen kunnen we zetten? Misschien er zijn wel mensen in uw omgeving die daarbij kunnen helpen. Ook daar kijken we naar en die betrekken we erbij. Ook kan het nodig en nuttig zijn om met de school van uw kind te overleggen of met anderen die bij uw gezin betrokken zijn. Dat doen we natuurlijk alleen na overleg met u.

 

Tussentijds bekijken we regelmatig hoe het gaat, thuis, op school en in de vrije tijd. Loopt het zoals we ons van tevoren hadden voorgenomen of moeten we de doelen bijstellen?

 

Wanneer uw gezin weer beter draait, u weer vat hebt op de problemen en u weer verrtrouwen heeft in de toekomst, voeren we een eindgesprek en sluiten we de hulp af. We maken een verslag van de verkregen hulp.